Yhdistys

Tervetuloa tutustumaan Sysmän Vapaa-ajan Asukkaat ry:n toimintaan!

Sysmän Vapaa-ajan Asukkaat ry perustettiin 15.5.2021. Yhdistys on poliittisesti sitoutumaton ja toimii yhteistyössä alueen vakituisten asukkaiden, paikallisten palveluntarjoajien ja Sysmän kunnan kanssa.

Yhdistyksen tarkoituksena on koota yhteen Sysmän vapaa-ajan asukkaat, mökkiläiset sekä kausiasukkaat. Yhdistys mm. luo edellytyksiä hyvälle vapaa-ajan asumiselle, edistää ja parantaa asumisviihtyvyyttä sekä vaikuttaa vapaa-ajan asukkaiden paikallisena edunvalvojana. Lisäksi yhdistys edistää vapaa-ajan asukkaiden huomioonottamista kunnan strategiassa ja kehittämissuunnitelmissa.

Yhdistys on Vapaa-ajan asukkaiden liitto ry:n paikallisyhdistys omalla alueellaan ja kuuluu Suomen Omakotiliittoon.

Liity mukaan ja auta tekemään Sysmästä vieläkin parempi vapaa-ajan asukkaiden kunta. Yhdessä voimme vaikuttaa! Jäsenmaksumme on 30 €/vuosi.

Voit tilata sähköisen uutiskirjeemme: sysma.va.asukkaat(at)gmail.com

Kuvassa yhdistyksen hallitus istumassa pöydän ääressä Sysmän kirjakaupassa. Taustalla näkyy kirjoja.
Yhdistyksen hallitus 2024. Vasemmalta Paula Virolainen, Juha Oranen, Timo Seppänen, Jaana Leppäkorpi ja Sirpa Salonen. Kuvasta puuttuu Pasi Hokkanen.

Jäsenyys kannattaa!

Yhdistyksen jäseneksi ovat tervetulleita kaikki vapaa-ajan asukkaat/mökkiläiset/kausiasukkaat ja kuntalaiset Sysmässä. Jäsenmaksu on 30 € vuodessa ja siitä yhdistyksen osuus on 10 €/jäsen. Jäsenet saavat Suomen Omakotiliiton kaikki jäsenedut, mm. maksutonta lakineuvontaa, rakennus-, piha- ja puutarhaneuvontaa sekä erilaisia alennuksia tuotteista ja palveluista valtakunnallisesti ja Omakoti-lehden neljä kertaa vuodessa.